Your SEO optimized title

آموزشگاه اندروید سبا

مرجع برنامه نویسی اندروید ،آموزشگاه اندروید سبا

آموزشگاه اندروید سبا

مرجع برنامه نویسی اندروید ،آموزشگاه اندروید سبا

آموزشگاه اندروید سبا

مرجع آموزش های تخصصی اندروید برنامه نویسی ،برنامه ریزی انواع گوشی تبلت اندروید وios
وبرنامه ریزی انواع لپتاپ وتبلت ورایانه

آموزش کامل روت رام کاستوم ارتقای اندروید برای دستگاه سامسونگ

گاهی اوقات برایتان پیش امده که گوشی شما ویروسی شده یا گاها پیش امده که میخواهید گوشیتان را بروزرسانی کنید، یا نه شاید عاشق رام کاستمایز، به دلیل وجود شخصی سازی و امکانات فراوانشان شده اید، ولی نحوه ریختن این نوع رامها را نمیدانید یا از ریختن رام کاستوم بر روی گوشیتان اباء دارید. وقت ان رسیده تا هر نوع رام کوک شده ای را که میل دارید برای گوشی خود تدارک ببینید. با ما همراه باشید…
وعده ای داده بودیم وقتش شده تا به ان جامعه عمل بپوشانیم. اگر یادتان بیاید قرار بود اموزشی از فلش زدن و روت کردن را هر چند مختصر، خدمت شما دوستان ارائه دهیم تا برای ریختن رام یا روت کردن گوشیتان مجبور به پرداخت هزینه های بیهوده نباشد و خودتان متخصص و درمانگر گوشی خودتان حداقل در بخش نرم افزاری اش باشید.اکنون وقت متخصص شدن فرا رسیده. اماده اید؟
سایت ترنجی هیچگونه مسولیتی در قبال استفاده ناصحیح و خسارات وارده به گوشیتان را ندارد.
از گوشی های شرکت سامسونگ شروع میکنیم. دلیلش را با نگاه کردن به گوشی اطرافیانتان و نیز امار فروش جهانی خواهید فهمید و خورده ای از این بابت بر ما نگیرید!
برویم سراغ اصل مطلب…
با سه بخش کلی در خدمتان هستیم که در این سه بخش، ریختن رام استوک(استاندارد یا شرکتی) و ارتقای اندروید، روت کردن گوشی و ریختن رام کاستمایز یا کوک شده از طریق ریکاوری مود را به طور کامل یاد خواهید گرفت.

بخش اول: ریختن رام استوک(استاندارد یا شرکتی) و ارتقای اندروید

android-101-pizarra

نکات قبل از شروع این بخش:
1-قبل از شروع از تمامی اطلاعات خود بک اپ تهیه کنید.
2-برای زدن فلش بی نقص بهتر است گوشی خود را یک بار قبل از شروع فکتوی ریست کنید که اصطلاحا به ان عمل ریفوبریش نیز میگویند(این کار بسیار پیشنهاد میشود زیرا باعث افزایش سرعت و کارایی دستگاه و نیز کاهش میزان مصرف باطری به طور چشمگیری بعد از نصب رام میشود!)
برای شروع این بخش به دو برنامه جهت ارتباط گوشی با کامپیوتر نیاز دارید.
اودین(Odin) : اخرین نسخه ی این برنامه را میتوانید از اینجا دانلود کنید
USB Drive سامسونگ: این برنامه برای شناساندن گوشی به برنامه ی اودین نیاز است که برای ویندوزهای مختلف وجود دارد که ما برایتان نسخه جامع را قرار داده‌ایم که روی تمامی ویندوزها کار میکند.
برای دریافت USB Drive اینجا کلیک کنید

نکته: برای ارتباط بدون نقص بهتر است تیک یو‌اس‌بی دیباگ را از داخل development فعال کنید.(گاهی اوقات با فعال نبودن این گزینه گوشی توسط کامپیوتر شناخته نمیشود)
برای دانلود رام گوشیتان دو سایت جامع وجود دارد. که راحت ترین و مطمعن ترین سایت برای دانلود رام گوشیتان sammobile میباشد.
پس از ثبت نام در سایت، وارد این قسمت شوید تا رام مورد نظرتان را جست‌وجو و دانلود کنید.

Screenshot (22)
موقع دانلود رام گوشی خود حواستان باشد که رام های تحت اپراتور را دانلود نکنید زیرا باعث لاک شدن گوشیتان خواهد شد و برگردن ان به حالت اولیه دردسر ساز است.

Screenshot (23)1
رام دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید و داخل پوشه ای که اودین را دانلود کرده اید بریزید.

Screenshot (26)
برنامه ی ادین را باز کرده و رام را در قسمت AP ان اضافه کنید.

Screenshot (28)
حال گوشی خود را خاموش کرده و با استفاده از دکمه ی ولوم پایین + هوم + دکمه ی خاموش/روشن وارد قسمت دانلودینگ مود شوید.

rootingsgs3
اکنون گوشی را به وسیله ی usb به کامپیوتر وصل کرده و منتظر بمانید تا در قسمت چپ برنامه گزینه ی Added و نیز comرا مشاهده کنید.

Screenshot (31)

حال قبل از زدن دکمه ی استارت به یک نکته توجه کنید که تیک ری‌پارتیشن رو هیچگاه نزنید! مگر انکه قصد پارتیشن بندی کردن هارد گوشی خود را به وسله ی فایل pit داشته باشید.(قرار دادن فایل pit معمولا برای ارتقای اندروید توصیه میشود که ضرورتی برای استفاده ی آن وجود ندارد.)

Screenshot (27)

حال بر روی دکمه ی استارت کلیک کرده و منتظر شوید تا کلمه ی pass را مشاهده کنید.ممکن است 5 تا 10 دقیقه طول بکشد. وقتی که گوشی شما ری‌استارت شد کابل را جدا کنید.
تبریک میگوییم! شما موفق شدید تا به همین سادگی گوشی خود را فلش کنید…

 

بخش دوم: روت کردن گوشی

 

root-android

برای روت کردن شما باید هسته ی مرکزی یا همان کرنل دستگاه اندرویدتان را دستخوش تغییرات کنید.
برای این کار شما میتوانید کرنل روت شده‌ی مخصوص گوشیتان را به وسیله ی ادین فلش کنید تا این کرنل جایگزین کرنل استوک رام اصلی شده و گوشی شما روت شود. در اکثر موارد برای پیدا کردن فایل مورد نظر مجبور به گشتن در سایت های خارجی مانند xda هستید. کرنل های مربوطه را گاهی اوقات، علاوه بر اضافه کردن قابلیت روت، دچار دستکاری هایی از قبیل کلاک cpu یا gpu میکنند. بهترین راه از نظر ما، روت به وسیله ی فایل هایی مانند cf-root است.

انواع دیگری از برنامه ها برای روت مستقیم به وسیله ی خود گوشی نیز وجود دارد که پیشتهاد نمیشود.(دلیلش روت موقتی و بریک های گزارش شده به وسیله ی اینجور برنامه ها هست)
همانطور که گفتیم پیشنهاد ما مخصوصا برای گوشی های سامسونگ cf-root است که میتوانید فایل cf-root مد نظرتان را از اینجا دانلود کرده، مجدد به مانند بخش اول گوشی را به حالت دانلودینگ مود برده، فایل cf-root را در قسمت AP قرار داده و دکمه‌ی استارت را (بدون زدن تیک پارتیشن) بزنید.

Screenshot (29)

صبر کنید تا گوشی ری‌استارت شود ممکن است گوشی شما حتی تا 5 بار ری‌استارت شود نگران نباشید. گوشی که راه اندازی شد، به برنامه های گوشی شما،برنامه‌ای به نام superuser اضافه گردیده. هم‌اکنون گوشی شما به همین سادگی روت شده است.

photo_2015-06-28_18-30-49

 

بخش سوم: ریختن رام کاستمایز یا کوک شده از طریق ریکاوری مود

 

Custom-Android-RdOlMs

وقت به رام کاستوم رسید. همانطور که گفتیم رام کاستوم و کوک شده به رام هایی گفته میشود که به وسیله‌ی کوکر ها دستکاری شده یا از گوشی برای گوشی دیگر پورت شده. به طور مثال یک کوکر زبردست میتواند رام گلکسی اس6 را برای گلکسی اس1 پورت کند!
برای ریختن رام کاستوم(کاستمایز) به دو چیز نیاز است:
1- روت بودن گوشیتان
2- ریختن ریکاوری مخصوص
برای پیدا کردن ریکاوری مخصوص گوشیتان بهترین روش سرچ در گوگل میباشد.
برای نمونه ما میخواهیم ریکاوری را برای galaxy young پیدا کنیم . اینگونه سرچ میکنیم (galaxy young cwm Recovery)

Screenshot (32)

و ان را در اولین صفحه ی گوگل، در سایت xda دانلود میکنیم.

Screenshot (33)
پس از دریافت به همان ترتیب ریختن رام گوشی را به حالت دانلودینگ مود برده و فایل ریکاوری را در قسمت AP اودین قرار داده و فلش میزنید.
حال پس از اتمام فلش و ری‌استارت شدن گوشی برنامه ی جدیدی به گوشی شما اضافه شده که نشاندهنده ی درست رفتن مراحل و اضافه شدن ریکاوری هست.
حال رام کاستمایز شده ی مورد نظرتان را دانلود کرده و ان را در همان حالت ZIP به داستگاهتان انتقال دهید.(بهتر است ان را در پوشه ی اصلی گوشی قرار دهید)
سپس گوشی را خاموش کرده و با سه دکمه ی پاور + ولوم بالا + هوم روشن میکنید تا وارد محیط ریکاوری شوید.
20150629_1318491
با دکمه های ولوم میتوانید حرکت کنید و بین گزینه ها جابه‌جا شوید. روی گزینه ی install zip from sd یا اگر از نسخه ی تاچ ان بهره میبرید روی install zip کلیک کنید. حال فایل رام کاستوم زیپ را که به گوشیتان انتقال دادید را پیدا کرده و ان را اینستال کنید و صبر کنی تا کلمه ی succesfull یا finished را مشاهده کنید. سپس روی reboot system امده و گوشی خود را ری‌استارت کنید. بهتر است یک بار فقط و فقط wipe dalvic رو از طریق ریکاوری پس از پایان نصب انجام دهید.
مقداری طول میکشد تا گوشی بالا بیاید، نگران نباشید.حال وقت ان رسیده تا نهایت لذت را از رام نصب شده روی گوشی خود ببرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی